‹ zurück Sie sind hier:  Startseite » Buchhändler » MARZIES.de Buch- und Medienhan… » The Role of Technology in CSCL Studies in Technology Enhanced Collaborative Learning

Linksbuch Neu neu Rechtsbuch

Hoppe, Ulrich H. (Herausgeber); Ogata, H. (Herausgeber); Soller, A. (Herausgeber)

The Role of Technology in CSCL Studies in Technology Enhanced Collaborative Learning (Kartoniert / Broschiert / Paperback)

Springer US, November 2010


Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2007. - 208 S. - Sprache: Englisch - 238x156x17 mm Previously published in hardcover

ISBN: 1441943846 EAN: 9781441943842

This book relates contemporary information and communication technologies (ICT) to their specific teaching and learning functions, including how ICT is appropriated for and by educational or learning communities. The technological "hot spots" of interest in this book include: groupware or multi-user technologies such as group archives or synchronous co-construction environments, embedded interactive technologies in the spirit of ubiquitous computing, and modeling tools based on rich representations.


Preis: 160,49 EUR
Versandkosten: 0,00 EUR
Gesamtpreis: 160,49 EUR
In den Warenkorb

Anbieter: MARZIES.de Buch- und Medienhan… (Impressum/Lieferzeit)
Katalog: HC/Didaktik/Methodik/Schulpädagogik/Fachdidaktik

Angebotene Zahlungsarten: Vorauskasse
Transparente Bestellabwicklung - Verkäufer nutzt Order-Control - klicken für mehr Information
Transparente Bestellabwicklung -
Verkäufer nutzt Order-Control

 

Produktdetails

Compiled, written and edited by an international consortium of leading researchers Encompasses multiple complementary and competing perspectives Useful in understanding the challenges inherent in this developing area of research Covers emerging technologies for supporting distributed collaborative learning from their theoretical bases to their application in the classroom

Inhaltsverzeichnis

Introduction.- Educational information technologies and collaborative learning - anything new?.- PART I. Modeling, Analysis, and Design of Collaborative Learning.- Introduction.- Modeling the process of collaborative learning.- An approach for coaching collaboration based on differences recognition and participation tracking.- Points of cooperation: integrating cooperative learning into web-based courses.- A computational tool for lifelong learning through experiencing breakdowns and understanding the situations.- PART II. Collaborative tools in educational practice.- Introduction.- Supporting collaborative activities in computer-integrated classrooms - the NIMIS approach.- Designing support for collaborative virtual laboratories in distance learning settings.- Pupil communication during electronic collaborative projects: integrating communicational tools with communicational scenarios.- Supporting awareness in a distributed and asynchronous collaborative learning environment.- Index.


ISBN 1-441943-84-6, ISBN 1-44-194384-6, ISBN 1-44194-384-6, ISBN 1-441-94384-6, ISBN 1-4419-4384-6

ISBN 978-1-441943-84-2, ISBN 978-1-44-194384-2, ISBN 978-1-44194-384-2, ISBN 978-1-441-94384-2, ISBN 978-1-4419-4384-2

Buch empfehlen Buch empfehlen
Sparen Sie Versandkosten beim Kauf weiterer Artikel dieses Buchhändlers.

Handlungsorientierte Perspektiven des Förderschwerpunkts Sprache Ableitungen für die Praxis vom Kind von Schiefele, Christoph (Herausgeber); Menz, Mathias (Herausgeber)
19,80 EUR

Hochschullehre in der Geographiedidaktik Wie kann die Ausbildung zukünftiger Lehrerinnen und Lehrer von Neeb, Kerstin (Herausgeber); Ohl, Ulrike (Herausgeber); Schockemöhle, Johanna (Herausgeber)
30,80 EUR
Meine zuletzt angesehenen antiquarischen und neue Bücher
Meine letzten Buch Suchanfragen
    Noch keine Suchanfragen vorhanden.

© 2003 - 2018 by whSoft GmbH
Entdecken Sie außerdem: Antiquariatsportal · Achtung-Bücher.de · Booklink · Buchhai - Bücher Preisvergleich
Alle genannten Preise sind Bruttopreise und enthalten, soweit nicht anders vom Verkäufer angegeben, die gesetzliche Umsatzsteuer.