‹ zurück Sie sind hier:  Startseite » Buchhändler » MARZIES.de Buch- und Medienhan… » Sustainability in Tourism A Multidisciplinary Approach

Linksbuch Neu neu Rechtsbuch

Jenkins, Ian (Herausgeber); Schröder, Roland (Herausgeber)

Sustainability in Tourism A Multidisciplinary Approach (Gebundene Ausgabe)

Gabler, Betriebswirt.-Vlg, Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Juni 2013


227 S. - Sprache: Englisch - 219x156x20 mm

ISBN: 3834928062 EAN: 9783834928061

Sustainability and green topics have become a crucial element in modern economy. All sectors of the economy are concerned, also the tourism industry. This book takes an overview on developments of sustainability in tourism from a multidisciplinary view point: economy, marketing, social science, media studies, political studies. In order to under-stand the long term changes in the field it is important to include different scientific approaches.


Preis: 74,99 EUR
Versandkosten: 0,00 EUR
Gesamtpreis: 74,99 EUR
In den Warenkorb

Anbieter: MARZIES.de Buch- und Medienhan… (Impressum/Lieferzeit)
Katalog: HC/Wirtschaft/Einzelne Wirtschaftszweige

Angebotene Zahlungsarten: Vorauskasse
Transparente Bestellabwicklung - Verkäufer nutzt Order-Control - klicken für mehr Information
Transparente Bestellabwicklung -
Verkäufer nutzt Order-Control

 

Produktdetails

Today travel and tourism have evolved beyond an annual trip to the seaside. Long-haul flights around the globe are fully booked with both business and leisure travelers; health tourism is expanding exponentially and religious travel continues to support a significant portion of tourism in some countries. The age of mass tourism, whilst making travel affordable for all societal groups, has also created environmental problems on both a micro and macro level. A key question is therefore how can tourism be made more sustainable? Under the broad umbrella of sustainable development, this book examines sustainable tourism by taking into account factors such as media, business profitability, educational inclusiveness, political and community needs, medical tourism and aspects of sustainable labeling and marketing. Furthermore, each author offers perspectives on methods that industry and governments might employ to create more sustainable practices and policies.

Inhaltsverzeichnis

Environmental Responsibility & Climate Change.- Cultural Vitality and Social Equity.- Economics and Finance of Sustainable Tourism.- Marketing, Media and Education.- Barriers and Solutions

Über den Autor

Prof. Dr. Ian Jenkins is Research Director at Les Roches Gruyere University of Applied Science, Bulle, Switzerland.Prof. Dr. Roland Schr?der is Dean of the Department of Media & Communication at BITS University of Applied Sciences, Iserlohn, Germany.


ISBN 3-8349-2806-2

ISBN 978-3-8349-2806-1

Buch empfehlen Buch empfehlen
Sparen Sie Versandkosten beim Kauf weiterer Artikel dieses Buchhändlers.

The Routledge Handbook of Cultural Tourism von Smith, Melanie (Herausgeber); Richards, Greg (Herausgeber)
181,99 EUR

Supply Chain Excellence im Handel Trends, Erfolgsfaktoren und Best-Practice-Beispiele von Behrenbeck, Klaus; Küpper, Jörn; Magnus, Karl-Hendrik; Thonemann, Ulrich
56,99 EUR

Dividendenpolitik der (M)Dax Unternehmen von Fischer, Michael; Gaugler, Tobias
24,99 EUR

e-Consumers in the Era of New Tourism von Sezgin, Erkan (Herausgeber)
96,29 EUR
Meine zuletzt angesehenen antiquarischen und neue Bücher
Meine letzten Buch Suchanfragen
    Noch keine Suchanfragen vorhanden.

© 2003 - 2018 by whSoft GmbH
Entdecken Sie außerdem: Antiquariatsportal · Achtung-Bücher.de · Booklink · Buchhai - Bücher Preisvergleich
Alle genannten Preise sind Bruttopreise und enthalten, soweit nicht anders vom Verkäufer angegeben, die gesetzliche Umsatzsteuer.