‹ zurück Sie sind hier:  Startseite » Buchhändler » MARZIES.de Buch- und Medienhan… » Success Factors of Regional Strategies for Multinational Corporations Appropriate Degrees of Management Autonomy and Product Adaptation

Linksbuch Neu neu Rechtsbuch

Heinecke, Patrick

Success Factors of Regional Strategies for Multinational Corporations Appropriate Degrees of Management Autonomy and Product Adaptation (Gebundene Ausgabe)

Physica Verlag, Januar 2011


290 S. - Sprache: Englisch - 52 schwarz-weiße Abbildungen, 22 schwarz-weiße Tabellen - 243x164x27 mm

ISBN: 3790826391 EAN: 9783790826395

This work examines the factors that drive the success of Multinational Corporations (MNCs) in their pursuit of regional strategies. The author develops a comprehensive regional success factor model, by which the effects of regional management autonomy and regional product and service adaptation on the regional success of MNCs as well as the interaction effects of regional orientation and inter-regional distance are investigated. The model is evaluated by means of the partial-least-squares (PLS) method on the basis of a survey-based inquiry of the Fortune Global 500 firms with success indicator data for a period of nine years. The findings highlight the importance of considering the different degrees of contextual influence in the design of regional strategies, where low degrees of regional management autonomy and high levels of regional product/service adaptation are found to be appropriate for MNCs to be regionally successful.


Preis: 165,84 EUR
Versandkosten: 0,00 EUR
Gesamtpreis: 165,84 EUR
In den Warenkorb

Anbieter: MARZIES.de Buch- und Medienhan… (Impressum/Lieferzeit)
Katalog: HC/Soziologie

Angebotene Zahlungsarten: Vorauskasse
Transparente Bestellabwicklung - Verkäufer nutzt Order-Control - klicken für mehr Information
Transparente Bestellabwicklung -
Verkäufer nutzt Order-Control

 

Produktdetails

Comprehensive regional success factor model Longitudinal study of regional success over nine years (2000-2008) Separately presents theoretical and practical implications

Inhaltsverzeichnis

Part I: Theoretical Setting for Regional Strategies and Regional Success.- 1 Introduction.- 2 Theoretical Foundation and Literature Review.- Part II: Development of a Regional Success Factor Model for the Analysis of the Regional Strategy-Success Relationship.- 3 Structural Equation Methodology.- 4 Regional Success Factor Model.- Part III: Success Factors of Regional Strategies: A New Perspective on the Geographic Competitiveness of Multinational Corporations.- 5 Research Design and Research Methodology.- 6 Empirical Results.- 7 Discussion of Results and Implications.- 8 Conclusions.- 9 Appendix.


ISBN 3-7908-2639-1

ISBN 978-3-7908-2639-5

Buch empfehlen Buch empfehlen
Sparen Sie Versandkosten beim Kauf weiterer Artikel dieses Buchhändlers.
The Insecure American: How We Got Here and What We Should Do about It von Ehrenreich, Barbara (Besonderer Beitrag (Solist)); Gusterson, Hugh (Herausgeber); Besteman, Catherin
31,49 EUR

Die Verantwortung des Konsumenten Über das Verhältnis von Markt, Moral und Konsum von Heidbrink, Ludger (Herausgeber); Schmidt, Imke (Herausgeber); Ahaus, Björn (Herausgeber)
34,90 EUR

Kinship and Demographic Behavior in the Past von Bengtsson, Tommy (Herausgeber); Mineau, Geraldine P. (Herausgeber)
74,99 EUR
Meine zuletzt angesehenen antiquarischen und neue Bücher
Meine letzten Buch Suchanfragen
    Noch keine Suchanfragen vorhanden.

© 2003 - 2018 by whSoft GmbH
Entdecken Sie außerdem: Antiquariatsportal · Achtung-Bücher.de · Booklink · Buchhai - Bücher Preisvergleich
Alle genannten Preise sind Bruttopreise und enthalten, soweit nicht anders vom Verkäufer angegeben, die gesetzliche Umsatzsteuer.