‹ zurück Sie sind hier:  Startseite » Buchhändler » MARZIES.de Buch- und Medienhan… » Mapping Media Accountability - in Europe and beyond

Linksbuch Neu neu Rechtsbuch

Eberwein, Tobias (Herausgeber); Fengler, Susanne (Herausgeber); Lauk, Epp (Herausgeber); Leppik-Bork, Tanja (Herausgeber)

Mapping Media Accountability - in Europe and beyond (Kartoniert / Broschiert / Paperback)

Herbert von Halem Verlag, Halem, Herbert von, Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, Januar 2011


267 S. - Sprache: Englisch - 214x146x20 mm

ISBN: 3869620382 EAN: 9783869620381

While press councils face tough challenges across Europe, and media reporting has almost vanished from the mass media in many countries in a time of media crisis, new forms of media accountability have emerged in the Internet: readers and viewers twitter about the media's mistakes, online ombudsmen follow up on e-mail complaints, and journalists blog about their profession. Can such innovative instruments of media criticism effectively supplement conventional institutions of media self-regulation like press councils, ombudsmen, and media journalism? This volume provides pioneer work in analyzing the development of established and emerging media accountability instruments in Eastern and Western Europe as well as two Arab states - among them France, Great Britain, Germany, Romania, Poland, Jordan, and Tunisia. Media scholars and students, professionals and policy-makers alike will be introduced to the specific problems and perspectives of media accountability in different media systems and journalistic cultures. The status quo of media criticism online across Europe will be a key issue and provide insights into the innovative potential of media accountability in the digital age. Looked at from a comparative point of view, the reports hint at the formation of different cultures of media accountability within Europe and its adjacent countries. These media accountability cultures partly overlap with the journalism cultures identified in the well-known model by Hallin & Mancini who differentiate between North Atlantic or Liberal, Mediterranean or Polarised Pluralist, and Northern European or Democratic Corporatist media systems. At the same time, the development of media accountability and transparency shows distinctive features incongruent with established models of journalism cultures. Consequently, the book also offers new stimuli for innovations in journalism theory.


Preis: 29,00 EUR
Versandkosten: 0,00 EUR
Gesamtpreis: 29,00 EUR
In den Warenkorb

Anbieter: MARZIES.de Buch- und Medienhan… (Impressum/Lieferzeit)
Katalog: HC/Medienwissenschaften/Sonstiges

Angebotene Zahlungsarten: Vorauskasse
Transparente Bestellabwicklung - Verkäufer nutzt Order-Control - klicken für mehr Information
Transparente Bestellabwicklung -
Verkäufer nutzt Order-Control

 


ISBN 3-86962-038-2

ISBN 978-3-86962-038-1

Buch empfehlen Buch empfehlen
Sparen Sie Versandkosten beim Kauf weiterer Artikel dieses Buchhändlers.

Drag queen Woman, Gay, Transgender, Gender Role, Drag King, Faux Queen, Pride Parade, Drag Pageantry von Miller, Frederic P. (Herausgeber); Vandome, Agnes F. (Herausgeber); McBrewster, John (Herausgeber)
54,00 EUR

Dokumenten- und Workflow-Management 2011 Forum am 24. Mai 2011. von Spath, Dieter (Herausgeber); Weisbecker, Anette (Herausgeber); Stanisic-Petrovic, Mirjana (Herausgeb
100,00 EUR

Agenda-Setting von Maurer, Marcus
19,90 EUR

39,90 EUR
Meine zuletzt angesehenen antiquarischen und neue Bücher
Meine letzten Buch Suchanfragen
    Noch keine Suchanfragen vorhanden.

© 2003 - 2018 by whSoft GmbH
Entdecken Sie außerdem: Antiquariatsportal · Achtung-Bücher.de · Booklink · Buchhai - Bücher Preisvergleich
Alle genannten Preise sind Bruttopreise und enthalten, soweit nicht anders vom Verkäufer angegeben, die gesetzliche Umsatzsteuer.