‹ zurück Sie sind hier:  Startseite » Buchhändler » MARZIES.de Buch- und Medienhan… » Lifestyle Segmentation The Use of Multivariate Statistical Techniques to Target the Consumer

Linksbuch Neu neu Rechtsbuch

Jadczaková, Veronika

Lifestyle Segmentation The Use of Multivariate Statistical Techniques to Target the Consumer (Kartoniert / Broschiert / Paperback)

LAP Lambert Acad. Publ., Oktober 2010


76 S. - Sprache: Englisch - 221x151x10 mm Paperback

ISBN: 3843359415 EAN: 9783843359412

With rising complexity of products, and thereby a need to target the product relevant segment a new concept, termed as psychographics, has evolved. Psychographics is believed to visualize segments through very colorful lifestyle constructs facilitating the product delivery more in line with consumer needs. Therefore, this thesis primarily relies on psychographic make-up of consumers. In the thesis, first and foremost, theoretical background attempts at outline of prevailing conceptual issues in lifestyle studies. Next, methodological section describes sequence of steps to be pursued when conducting a marketing research and last but not least, provides a theoretical treatment of relevant multivariate statistical techniques. Final chapters demonstrate the practical use of lifestyle information on example from apparel industry, its organization within positioning maps, targeting and possible projection into advertising message. This analysis shall serve as a departure point for managers when carrying out lifestyle segmentation in practice, especially in marketing, product development and communications fields.


Preis: 49,00 EUR
Versandkosten: 0,00 EUR
Gesamtpreis: 49,00 EUR
In den Warenkorb

Anbieter: MARZIES.de Buch- und Medienhan… (Impressum/Lieferzeit)
Katalog: HC/Soziologie

Angebotene Zahlungsarten: Vorauskasse
Transparente Bestellabwicklung - Verkäufer nutzt Order-Control - klicken für mehr Information
Transparente Bestellabwicklung -
Verkäufer nutzt Order-Control

 

Über den Autor

Ing. Veronika Jadczaková, Master and Ph.D. candidate of Business Economics and Management with specialization in Marketing and Trade at Mendel University in Brno, Czech Republic.


ISBN 3-8433-5941-5

ISBN 978-3-8433-5941-2

Buch empfehlen Buch empfehlen
Sparen Sie Versandkosten beim Kauf weiterer Artikel dieses Buchhändlers.
Meine zuletzt angesehenen antiquarischen und neue Bücher
Meine letzten Buch Suchanfragen
    Noch keine Suchanfragen vorhanden.

© 2003 - 2018 by whSoft GmbH
Entdecken Sie außerdem: Antiquariatsportal · Achtung-Bücher.de · Booklink · Buchhai - Bücher Preisvergleich
Alle genannten Preise sind Bruttopreise und enthalten, soweit nicht anders vom Verkäufer angegeben, die gesetzliche Umsatzsteuer.