‹ zurück Sie sind hier:  Startseite » Buchhändler » MARZIES.de Buch- und Medienhan… » An Imperative to Adjust? Skill Formation in England and Germany

Linksbuch Neu neu Rechtsbuch

Wentzel, Joachim

An Imperative to Adjust? Skill Formation in England and Germany (Kartoniert / Broschiert / Paperback)

VS Verlag für Sozialw., VS Verlag für Sozialwissenschaften, Februar 2011


322 S. - Sprache: Englisch - 4 Schwarz-Weiß- Tabellen - 213x151x22 mm

ISBN: 3531180630 EAN: 9783531180632

:This book deals with education systems and the change observed within them alongside changes in the wider political economy. The research is conducted by way of a comparative case study of England and Germany. Extending the VoC approach, not only vocational education and training but also school education and higher education are analysed. The point of departure is the puzzling fact that the current reforms of the education systems of both countries are departing from the paths predicted by the VoC approach. The thesis thus argues against institutional path-dependency in the two countries, and in favour of an ideational approach based on discursive institutionalism. This book is essential reading for researchers in the social sciences, comparative political sciences and educational sciences.


Preis: 64,19 EUR
Versandkosten: 0,00 EUR
Gesamtpreis: 64,19 EUR
In den Warenkorb

Anbieter: MARZIES.de Buch- und Medienhan… (Impressum/Lieferzeit)
Katalog: HC/Bildungswesen (Schule/Hochschule)

Angebotene Zahlungsarten: Vorauskasse
Transparente Bestellabwicklung - Verkäufer nutzt Order-Control - klicken für mehr Information
Transparente Bestellabwicklung -
Verkäufer nutzt Order-Control

 

Produktdetails

This book deals with education systems and the change observed within them alongside changes in the wider political economy. The research is conducted by way of a comparative case study of England and Germany. Extending the VoC approach, not only vocational education and training but also school education and higher education are analysed. The point of departure is the puzzling fact that the current reforms of the education systems of both countries are departing from the paths predicted by the VoC approach. The thesis thus argues against institutional path-dependency in the two countries, and in favour of an ideational approach based on discursive institutionalism.

Inhaltsverzeichnis

Research Design - Discursive Institutionalism - Case Selection: Why Comparing England and Germany? - Education Systems in England and Germany - Governmental Paper Analysis - Educational Reforms: Process Trading and Evaluation

Über den Autor

:Joachim Wentzel is currently employed as a research associate at the German University of Administrative Sciences, Speyer, where he is affiliated to the Chair for Administrative Sciences and Public Law.


ISBN 3-531-18063-0

ISBN 978-3-531-18063-2

Buch empfehlen Buch empfehlen
Sparen Sie Versandkosten beim Kauf weiterer Artikel dieses Buchhändlers.

From Quality Assurance to Strategy Development in the Moldovan Higher Education / De la asigurarea c von Middell, Matthias (Herausgeber); Reinhardt, Victoria (Herausgeber); Bischof, Lukas (Herausgeber)
24,00 EUR

Online-Communities als soziale Systeme Wikis, Weblogs und Social Software im E-Learning von Dittler, Ullrich (Herausgeber); Kindt, Michael (Herausgeber); Schwarz, Christine (Herausgeber)
24,90 EUR

Schule im Vereinigungsprozeß Probleme und Erfahrungen aus Lehrer- und Schülerperspektive von Riedel, Klaus; Griwatz, Martin; Leutert, Hans; Westphal, Jürgen
51,95 EUR
Meine zuletzt angesehenen antiquarischen und neue Bücher
Meine letzten Buch Suchanfragen
    Noch keine Suchanfragen vorhanden.

© 2003 - 2018 by whSoft GmbH
Entdecken Sie außerdem: Antiquariatsportal · Achtung-Bücher.de · Booklink · Buchhai - Bücher Preisvergleich
Alle genannten Preise sind Bruttopreise und enthalten, soweit nicht anders vom Verkäufer angegeben, die gesetzliche Umsatzsteuer.